FANDOM

Nerissa

Nerissa - syrena pochodząca z północnego rodu, występująca w 3 sezonie serialu Syreny z Mako, grana przez aktorkę Tasneem Roc.

Życiorys Edytuj

Matka Zaca Blakely i Mimmi, jedna z najpotężniejszych syren. Pochodzi z ławicy z północy, gdy działała tam syrena Aurora, została zmuszona ukryć swoje dzieci. Córkę oddała pod opiekę ławicy z Mako, a syna oddała parze ludzi wcześniej rzucając na niego potężny czar blokujący jego naturę trytona. To była najtrudniejsza decyzja, jaką Nerissa kiedykolwiek podjęła ponieważ nie wiedziała czy kiedykolwiek więcej zobaczy swoje dzieci.

Udała się do Wschodniego Rodu, by pomóc tamtejszym syrenom w walce z Aurorą. Wiadomo, że spotkała się z tamtejszą radą syren, do której należała Babcia Weilan. Sama Weilan również został jej przedstawiona.

Kiedy walka Aurory ze Wschodnim Rodem obróciła się przeciwko niej, Aurora użyła zaklęcia, które przemieniło Nerissę w Wodnego Smoka. Zmusiła Nerissę-Smoka do zaatakowania rodu Weilan, a gdy wschodni ród został pokonany, Nerissa-Smok zapadła w głęboki sen.

Po wielu latach Nerissie wyśniło się że jej dzieci wzajemnie się odnajdują, ich więź i miłość przepełniły Nerissę-Smoka i zaczęły zdejmować zaklęcie. Trwało to długo, ale kiedy się obudziła (początek sezonu 3) ujrzała Weilan i podążyła za nią ku wyspie Mako.

Nerissa tak kochała swoje dzieci, że instynktownie poznała je jako Smok i nie odebrała im mocy, jednak nie powstrzymała się w stosunku do Evie. Została uratowana dzięki Mimmi i mocy magicznej syreniej bransolecie.

Ciekawostki Edytuj

  • w jej żyłach płynie krew królewskiej linii syren, a jej syn Zac (możliwe, że ona też) jest potomkiem trytona, który ukrył trójząb na wyspie.

Galeria Edytuj