FANDOM

Mermaid Saga (org. 人魚シリーズ) - japońska manga, na podstawie, której powstało anime. Tytuł alternatywny: Ningyo Series; tytuły powiązane: Ningyo no Kizu (Mermaid's Scar), Ningyo no Mori (Mermaid Forest).
Ningyo series

==
Opis == Historia naprawdę zaczyna się około pięciuset lat temu, gdy Yuta, młody rybak i główny bohater mangi, spróbował mięsa syreny. Pośród jego znajomych – również rybaków – krążyła pogłoska, jakoby zjedzenie tego mięsa dawało nieśmiertelność, lecz nie można powiedzieć, by było to głównym powodem, dla którego zdecydowali się go skosztować. Ciekawość, jak często bywa, potrafi wywieść na manowce, i w rezultacie Yuta jest jedynym, który przeżył ten oryginalny posiłek. Jak się okazuje, nagroda w postaci wiecznego życia jest zarezerwowana tylko dla szczęściarzy – pozostali kończą je przedwcześnie, lub, jako wiecznie żywa przestroga, błąkają się po świecie w ohydnym, spragnionym krwi ciele, które ludzie nazywają „straconą duszą”. Cóż, jak przyznał jeden z bohaterów mangi: „Gdy gra toczy się o wieczne życie, ryzyko musi być odpowiednio wysokie”.