FANDOM

Ewa (org. Eva) - syrena wspomniana w serialu H2O: wystarczy kropla.

Życiorys Edytuj

Ewa była irlandzką syreną, która w 1740 roku zapobiegła zderzeniu komety z Ziemią, do którego doszłoby w wyniku wzajemnej siły przyciągania komety i księżycowego jeziorka w Irlandii. Po raz pierwszy wspomniana jest przez Bellę w starym irlandzkim opowiadaniu.

Bella skróciła opowiadanie do słów:

"Wynika z niego, że kometa widziana była gdzieś na początku XVII wieku, dokładnie tam gdzie zmieniłam się w syrenkę. Wszystkim zdawało się że to koniec świata, powstała straszna panika. Ludzie widzieli, że kometa jest coraz bliżej, w pewnym momencie zaczęła płonąć, byli przekonani, że zaraz w nich uderzy. I wtedy pewna dziewczyna o imieniu Ewa, zaczęła ich uspokajać. Ludzie jej nie uwierzyli, potem widziano jak odchodzi w stronę oceanu, a potem "słup światła" wyrósł ponad nimi i sięgnął ognistej kuli, kometa po prostu odleciała."

Pochodzenie Edytuj

Z uwagi na pojawienie się tej postaci w serii H2O: wystarczy kropla zakłada się że jest to syrena zamieniona tak samo jak bohaterki serii, o mocach identycznych jak Bella - z uwagi, że obie "przemieniły się" w jeziorku w Irlandii.

Jednak biorąc pod uwagę spin-off serii: Syreny z Mako, można sądzić, że jest to syrena pochodząca z północnego rodu, ponieważ do stworzenia "słupa światła" - słupa wody w pierwszej serii potrzebne były aż trzy syrenki - każda o niepełnej mocy prawdziwej syreny.

Możliwe są dwie wersje losów Ewy:

  1. Jako przemieniona syrena, posiadająca tylko część magicznych uprawnień mogła przeciążyć się w trakcie tworzenia słupa światła w wyniku czego zginęła - dlatego nikt jej później już nie widział
  2. Jako prawdziwa syrena mogła również się przeciążyć i wyniku tego zginąć, lecz bardziej prawdopodobne jest że po zapobiegnięciu zderzenia po prostu powróciła do oceanu

Ciekawostki Edytuj

  • kometa, która przelatywała nad Irlandią została nazwana na jej cześć

Występowanie Edytuj

  • sezon 3, odcinek 26 "Dyplom" (org. season 3, episode 26 "Graduation") - wspomniana

Galeria Edytuj