FANDOM

Barbie i Podwodna Tajemnica (org. Barbie in A Mermaid Tale) - szesnasty film z serii Barbie. Miał swoją premierę 9 marca 2010 roku. Jego kontynuacją jest film Barbie i podwodna tajemnica 2.
Barbie podwodna tajemnica

Opis Edytuj

Poznajcie Merliah, mistrzowską surferkę z Malibu. Pewnego razu, zupełnie przypadkiem, odkrywa ona niezwykły sekret skrywany przez własną rodzinę i dowiaduje się, że wcale nie jest zwyczajną nastolatką, lecz baśniową syrenką. Wkrótce Merliah, wraz z przyjacielskim delfinem Zumą, wyruszy w podwodną podróż, śpiesząc na ratunek swojej mamie, będącej tak naprawdę królową podmorskiego świata Oceanii. Z pomocą swych nowych przyjaciół dzielna syrenka pokona wszelkie przeciwności i ocali królestwo oceanu. A na końcu swej przygody odkryje, że to co wyróżnia nas od innych, może być naszą największą siłą.

Świat w filmie Edytuj

Postacie Syren Edytuj

Lokalizacje Edytuj

Oceana2
Oceana - podwodne królestwo rządzone przez Królową Calissę. Eris, siostra Calissy uwięziła ją 15 lat przed akcją w pierwszym filmie, przejmując rządy. Eris rządzi królestwem okrutnie i sprawia, że ocean jest słaby, ponieważ nie może dać Merili (siły życiowej oceanu). Po tym jak Merliah Summers odkrywa swoją tożsamość, pokonuje Eris i zostaje oficjalnie księżniczką Oceany - jako rodzona córka Calissy, która powraca na tron.
Aquellia
Aquellia - miasto znajdujące się w wodach u wybrzeży Nowej Zelandii, gdzie rozpoczęła się historia syren. Co dwadzieścia lat odbywa się tam Ceremonia Zmiany Pływów, podczas której ktoś z rodziny Królewskiej musi zająć miejsce na tronie by zostać obdarzonym mocą tworzenia Merili.

Ciekawostki Edytuj

  • Królowa Calissa nie ma tylko jednej siostry - Eris, w filmie wspomina "Która z zaginionych sióstr doczekała się córki". Możliwe, że Eris zabiła resztę sióstr by zdobyć tron tylko dla siebie.
    Oceana1